25 Şubat 2013 Pazartesi

Soya Soslu Hindi Köfte




             Uzun zamandır böyle güzel bir sp yemeği yememiştim. Bayıldım resmen bayıldım. mutlaka deneyin.
             Ben banvit marka hindi kıyma kullandım yağ oranı %3 yazıyor. Göğüs ve but etinden çekiliyormuş. Bana daha yağlı gibi geldi ama ilk kızarma aşamasında azcık yağ saldı ben de peçete ile kenarlardan aldım çıkan yağı. Kıymanın fotosunu paylaşıyorum aşağıya çünkü çok memnun kaldım. Tadı bir harika. Hindi etini taze bulmak biraz sıkıntı çünkü satışı tavuk ve et kadar  yoğun değil. Dondurulmuş halde almak daha mantıklı geldi çünkü üretilir üretilmez hemen donduruluyormuş. Zaten tadından belli idi taze dondurulmuş olduğu. Üstelik içinden köfte baharatı da çıkıyor. İçinde öğütülmüş ekmek olduğu için sadece güçlendirmedeki arkadaşlar kullanabilirler. Atak ve seyirdekilerin aşağıdaki gibi yapmaları daha uygun. Sakın tuz kullanmayın soya sosunun tuzu yetiyor.



Malzemeler

Yarım kilo hindi kıyma
1 minik soğan
1 çay kaşığı karbonat
İstenilen baharatlar(karabiber, kırmızı biber, yenibahar, kekik vb)

Sosu
1 yemek kaşığı soya sosu
1 yemek kaşığı balsamik sirke (yoksa normal sirke koyun ama 1 tatlı kaşığı da toz biber ekleyin)
2 diş sarımsak
1 çay bardağı sıcak su




              Kıyma baharatlar, karbonat ve soğanla iyice yoğurulup 1-2 saat dolapta dinlendirilir. Köfte şekli verilip tamamen yağsız teflon tavada çevirerek kızartılır. ayrı bir kapta dövdüğümüz sarımsakların üzerine soya soyu balsamik sirke ve sıcak su karıştırılıp kızarmış köftelerin üzerine dökülüp suyunu çekene kadar kızartılır. Afiyetle yenir.







Bu sosla buluşmamış hali
Dondurulmuş hindi kıyma


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...