21 Şubat 2013 Perşembe

Kekli Havuç :)




                                      Sonunda başardım. 1 yıldır dukan yapıyorum yapıtığım kekler güzel olsa da hep kuru kuru oluyordu. Üzerine sos eklemeden yersem boğaza akılıyordu. Yağsız unsuz yapılan kek ancak bu kadar olur diyerek kaderime razı olmuştum ki aklıma havuçlu kek yapmak geldi. Durduk yere canım istedi. Klasik havuçlu kekler gibi 1-2 tane değil de baya büyük 4 tane havuç kullanınca kekli havuç ismi daha çok yakışır diye düşündüm. Bu defa yulaf kepeğini bardakla ölçtüm malzemeleri yazarken kaşık ve gr ölçüsünü de ekledim. Ceviz eklemezseniz seyirde de rahatlıkla yiyebilirsiniz.



Malzemeler

1 su bardağı yulaf kepeği galeta karışımı (8 kaşık- 120 gr)
2 yemek kaşığı süttozu
2 su bardağı rendelenmiş havuç
yarım su bardağı süt
yarım su bardağı ceviz (40 gr)
3 yumurta
3 yemek kaşığı tatlandırıcı
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tarçın





        Yumurtaların akları bir kapta iyice sertleşene kadar çırpılır. Ayrı bir kaba yumurta sarısı süt ve tatlandırıcı iyice çırpılır. karbonat, tarçın süttozu ve kepek de eklenip çırpmaya devam edilir. Baya katı bir hamur olmalı. Rendelenmiş havuç ve ceviz de ilave edilip iyice karışınca köpürttüğümüz yumurta akları tahta kaşık yardımıyla karışıma yavaşça yedirilir. Orta boy bir kek kalıbına yayılıp 180 dercede kontrol edilerek pişirilir. Ben silikon kek kalıbı kullandım. Ama yuvarlak borcamda da güzel olur.

4 yorum:

  1. Ellerinize sağlık Emel Hanım! Sizinki de ne güzel bir blog oldu, takipteyim! Çok çok teşekkürler. Bir de soru, borcama yapışmaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katı bir hamur olduğu için borcama yapışmaz diye tahmin ediyorum ama siz her ihtimale karşı yağlı kağıt serin. Bu arada çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. facebookda benim soruma vakit ayirip cevap verdiginiz icin ayrica tesekkurler. o sayede sizi ve blogunuzu tanima firsatim oldu. bircok tarif buldum. heyecanla o tarifleri yapacagim. ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek canım hepimiz vaktimiz olduğu sürece bütün soruları yanıtlamaya çalışıyoruz. Umarım tariflerden istediğin sonuçları alırsın :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...