23 Şubat 2013 Cumartesi

Kabak Spagetti


                       Ben bunu yerken  resmen spagetti yemiş gibi oluyorum. Hem praik hem lezzetli. Ben üzerine herhangi bir yağlı peynir rendeledim. seyirdekiler azcık kaşar ya da civil ekleyebilirler. Üzerindeki domates sosunu yazdan yaptığım konservelerden kullanıyorum. Hazır domates püresi de kullanılabilir. ya da domates rendelenip tavada 5 dk pişirilip sos haline getirilebilir.


Malzemeler:
4-5 tane kabak
3 kaşık domates sosu
2 diş sarımsak
1 tatlı kaığı yağ
rendelenmiş eriyebilen peynir
tuz, kırmızı biber



                kabaklar julyen doğranır. Bende julyen doğrayıcı var ama biraz daha kalın daha çok hoşuma gittiği için elimle doğradım. teflon tavada 1 tatlı kaşığı yağ ile yüksek ateşte sotelenir. sakın altını kısıp kabağın su salmasına müsade etmeyim yoksa "kabak tadı verir" :))
                Etrafı kızarmaya başlayan kabaklar pişmeye yakın 2 diş sarımsak doğranır. Tuz ve biber atılıp tabağa alınır. Üzerine domates sosu gezdirilir. Ve henüz sıcakken rendelenmiş peynir eklenip üzerine bir kapak kapatılır. Sonra da çatala dolaya dolaya afiyetle yenir.


Not: Eğer civil kullanacaksanız, peyniri üste değil de kabaklar henüz tavadayken ekleyip ateşte bir iki karıştırın. civil zor eriyor çünkü. En son domates sosu döker yersiniz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...