16 Şubat 2013 Cumartesi

Portakallı Bisküvi



             İşte size kıtır mı kıtır, kokulu mu kukulu her daim çantanızda duracak süper bir bisküvi. Üstelikde ne sınırlı izinli var ne de süttozu. Bilenler bilir süttozunu az kullanmaya çalışıyorum. Artık galeta karışımını bulduktan sonra hiç kullanılmayan tarifler de deniyorum.  Uzun süre dayanacak, çantada hatta cepte taşıması kolay olacak tarifler favorim. Fazlasını dondurucuya atmaya bile gerek yok dolapta 2 hafta dayanıyor. Daha önce kakaolusunu yapmıştım ordan biliyorum.



Malzemeler

6 kaşık yulaf kepeği galeta karışımı
2 yumurta
1 kaşık sirke
2 kaşık tatlandırıcı
1 çay kaşığı karbonat
portakal kabuğu rendesi


             Bütün malzemeler iyice yoğurulur. Cıvık bir hamur olmamalı yoksa şekil almaz. Yumurtanın boyuna göre cıvık olabilir. Eğer cıvık olmuşsa 1 kaşık kepek daha ekleyin. Tezgahın üzerine streç film serin hamuru top halinde üzerine koyun. üstüne bir kat daha streç film serin ve merdane yardımıyla incecik açın. Üstteki filmi kaldırıp istediğiniz kalıplarla şekil verin. kalıbınız yoksa aşağıdaki gibi keserek pişirebilirsiniz. Ben önce kalıpla şekil verdim. Artanları tekrar açıp hamur kesiciyle kestim. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizip kızarmasına müsade etmeden pişrin.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...