7 Şubat 2013 Perşembe

Jelatinsiz Panna Cotta





              Jaletini  Sevgili Simla  sütlü irmik tatlısında kullandığında hemen aynı marka jelatinden sipariş vermiştim. Büyük bir hevesle yaptığım tatlım sanki tavuk suyuyla yapılmış gibi kokmuştu jelatin yüzünden. Üzerine bir de yok domuz kemiğiyle yapılıyor söylentileri eklenince iyice midem kalkmış kaldırıp çöpe atmıştım. Panna Cotta moda olunca da denemek aklıma bile gelmemişti jelatin yüzünden. Geçen gün yaptığım Vişne rüyasından sonra aklıma bir fikir geldi ve sonuçtan çok memnun kaldım. İşte son derece basit tarif.


malzemeler

3 çay bardağı süt
2 kaşık splenda
1 paket dr oetker tart jöle



Hepsini küçük bir tencerede sürekli karıştırarak pişiriyoruz. su ile ıslattığımız kaplara paylaştırıyoruz. Soğuduktan sonra ters çevirip istediğimiz sosu döküyoruz. Ben simlanın sosunu kullandım yani sadece su ve kakao karışımı döktüm.


Önemli Not: Tart jölenin içinde tapyoka nişastası olduğu için seyirde yasak. Güçlendirmedekiler yiyebilir ancak.

6 yorum:

  1. Tart jöle izinli mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece güçlendirmede izinli. nişasta öğününde.

      Sil
  2. splenda ne oluyor?

    yada onun yerine baska birsey kullanilabilirmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bir tatlandırıcı çeşidi. eğer diyet yapmıyorsanız aynı ölçüde şeker koyabilirsiniz.

      Sil
  3. Bilginiz olsun diye yazmak istedim. Aldığınız jölenin içeriğine baktınız mı? Jölelerde jelatin kullanılıyor. Üstelik içeriğinde sığır jelatini bile yazsa ben güvenemiyorum. Sebebi de sığır jelatini mi domuz jelatini mi olduğu analiz edilemiyor. Sadece jelatin alınan dünyada 3-4 marka var. Onlara güvenmek zorunda kalıyorsunuz. Yani onlar sığır derse sığır domuz derse domuz oluyor. Ben jelatine karşı temkinliyim.

    YanıtlaSil
  4. Sığır olduğundan kesin emin olsam da jelatin tüketemiyorum çünkü tadı bana iğrenç geliyor. Bu ürünün içinde tapyoka nişastası ve karagennan var. İkisi de tamamen bitkisel.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...