1 Şubat 2013 Cuma

Tavada lor böreği




Süttozu olmayan bir börek denemek istedim. Sonuç harikaaaa! Seyir boyunca ne kadar zor şeyler yapmışım. Neden denememişim diye kendime kızdım. içi pişmez yapışır kalır sanıyordum Eda'nın  tava böreği tarifini görünce cesaretlendim.

Malzemeler:

2 kaşık yulaf kepeği
yarım çay bardağı süt
1 yumurta
1 çay kaşığı karbonat
1 çay bardağı kadar lor

lor çok tuzsuzsa 1 çimdik tuz. ben koymadım.

 Bütün malzemeler karıştırılır. baya katı olmalı. fırça ile yağladığımız orta boy kızgın tavaya kaşık yardımıyla yayılır. ocağın orta büyüklükteki gözünde en kısık ayarda kapağını açmadan 5 dk pişirilir. zaten kendini toparlamaya başladı farkediliyor. kenardan kontrol edip piştiyse spatula yardımıyla arkası çevrilip arkası da iyice kızartılır.

 Not: Burdaki en önemli konu tava. Ben tefalin ortasında kırmızı kontrol halkası olan tavasını kullandım kalıp gibi kalktı börek. seramiklerde de süper olur. tava kalitesiz olursa yapışabilir. Bir de çevirme konusunda sabırsız davranmayın iyice piştiğinden emin olun. Ayrıca fırın mantığı gibi düşünün 5 dk geçmeden sakın kapağını açıp bakmayın sönebilir. Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...