13 Mart 2013 Çarşamba

Sütlü Barbunya


           Kuru fasülye türevlerinin kana yavaş yavaş geçip uzun süre enerji sağladığını duyunca, fasülyeleri akşam yemeğinde yemektense kahvaltıda yemenin daha mantıklı olacağını düşündüm. Meksikalılar boşuna kahvaltıda fasülye yemiyorlarmış demekki. Tabi sabah sabah kuru fasülye yemeği ya da barbunya pilaki yemek bizim damak zevkimize pek uygun olmadığı için ben küçükken annemin yaptığı bu yemek aklıma geldi. Annem içine salça da koyardı ama ben kahvaltıda yemek için yaptığımdan salça koymadım böyle daha güzel oldu. Akşam ya da öğle yemeğinde etin yanına da çok yakışacak bir püre. patesten daha lezzetli oldu. Blendırı mümkün olduğu kadar az kullanmaya karar verdiğim için ben tahta kaşıkla ezdim. Blendır yiyeceklerin bağ dokularını tamamen parçalıyormuş. Bence siz de tembellik yapmayın tahta kaşıkla eziverin daha lezzetli oluyor.


Malzemeler:
1.5 bardak haşlanmış barbunya (120 gr)
yarım bardak süt ( ben sütün kaymağını kullandım)
2 dal yeşil soğanın beyaz kısmı
1 kaşık zeytinyağı

Yapılışı:
Yeşilsoğanın beyaz kısmını doğrayıp zeyin yağında 2 dk çevirilir. Üzerine haşlanmış barbunyalar eklenip kaşığın tersiyle ezile ezile pişirilmeye başlanır. Yarı yarıya ezilince üzerine sütü eklenip ezilmeye devam edilir. Toparlanıp göz göz olmaya başlayınca ocaktan alınır. İstenilen şekilde süslenip servis yapılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...