13 Mart 2013 Çarşamba

İncir Uyuşması



İlk yoğurt nasıl yapılmışır?

             "ilk yoğurt göçebelerin uzun yolculuklarının birisinde keçi derisinden yapılmış heybedeki bir bakterinin içindeki sütü fermante etmesiyle olmuştur." diyenler de var göçebe olarak yaşayan atalarımızın karınca yumurtasından yoğurt yaptığını söyleyenler de var. Bana en mantıklı gelen hikaye ise bir çobanın süte incir sütü damlatmak yoluyla yoğurt elde etmesidir. Bana bu hikayenin mantıklı gelmesinin sebebi incirin sütü yoğunlaştırmak gibi harika özelliğinden faydalanılarak yapılan bu leziz tatlıdır. Sütün yoğunluğunu tam olarak görün diye kadehin birini yan çevirdim. Nişasta ve şeker olmadan son derece sağlıklı ve lezzetli bir tatlı. Bir çok yörede yapılan bu tatlıya normalde bir miktar şeker de ilave edilir. Bence tamamen gereksiz çünkü incirin şekeri yetiyor. 

              İncir uyuşması ya da incir uyutması olarak bilinir. Ben ilk defa uyuşması diye duymuştum bu ismi kullandım :) Sinop'un Boyabat ilçesinde incir ve şekerle yapıldığını görmüştüm. Boyabatlılardan öğrendiğim bir tatlıdır kendileri.

Malzemeler:

9 tane kuru incir
3 bardak sıcak süt


Yapılışı

Kuru incirler kaynar suda 10 dk bekletilip yumuşatılır. Yumuşayan incirlerin sapları koparılıp minik minik doğranır ve derin bir cam kaba alınır. tahta kaşığın tersiyle yavaş yavaş ezilir. Yeni kaynaılmış olan sütümüz azar azar eklenerek bulamaç haline getirilir. Cam kaselere ya da benim yaptığım gibi kadehlere paylaşırılıp bir tepsiye dizilir. Üzerine başka bir tepsi kapatılıp mufak bezine sarılıp oda sıcaklığında uykuya yatırılır. 4-5 sonra açılıp dolaba alınır. Soğuduktan sonra ceviz ile servis edilir.







2 yorum:

  1. İncir tatlısını sütte pişirerek ve arasına ceviz koyarak yapardım ama bu halini bilmiyordum, ilk fırsatta deneyeceğim.

    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sütlü tatlı gibi olduğu için tadı bambaşka oluyor. Simdiden afiyet olsun.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...