2 Mart 2013 Cumartesi

Ballı incir kek



Yine dayanamadım ve kalktım yeni bir tarif denedim. Ay ne iyi yapmışım sonuç harika oldu. Yine bol malzeme az kepek, sıvı malzeme hiç koymuyorum kabağın pişerken saldığı suyla yavaş yavaş ıslanıyor böylelikle dibe çökme olmuyor.  İncirli olmamasına rağmen incirli gibi oldu. Çılgınlık yapar çekirdekli üzüm kullanırsan olacağı bu:))) Çekilmiş çekirdekler küçüldü incir çekirdeği gibi çıtır çıır ağza geliyor. Fındık da cabası. Yemesi çok keyifli. Böyle ıslak ıslak süper bir kek oldu. Yine yağsız olduğu belli olmayan bir kek  elde ettim. Mutluyum :))

Artık tatlandırıcı kullanmadığım için kuru meyveler gündemimde. Ancak seyirdeki arkadaşlar aynı tarifi fındık ve üzüm koymadan tatlandırıcı ile deneyebilirler. Güçlendirmedekiler de fındıklı ama tatlandırıcılı deneyebilir. Böyle ıslak ıslak süper bir kek oldu. Yine yağsız olduğu belli olmayan bir kek  elde ettim. Mutluyum :))


Malzemeler
2 çay bardağı rondodan geçmiş balkabağı (çiğ olacak kesinlikle pişmiş olmasın)
1 çay bardağı yulaf kepeği galeta karışımı
1 çay bardağı kuru üzüm (sarı siyah karışık)
1 çay bardağı iri çekilmiş fındık (ben pikola fındığı kullandığım için tüm attım)
2 yumurta
1 paket kabartma tozu

(çay bardağım büyük boy olanlarından tepsinize göre farklı boyda bardak kullanabilirsiniz)


Yapılışı

       Önce kuru üzümler robotta iyice çekilir. Daha sonra balkabakları robottan geçirilir. rendelenmiş gibi olmalı tamamen püre haline getirmeyin. Ayrı bir kapta yumurta ve kabartma tozu iyice çırpılır. Üzerine tüm malzemeler eklenip küçük boy borcamda 170 derecede kontrol edilerek pişirilir.



Resim yazısı ekle


Gördüğünüz gibi hamurdan çok malzeme var



2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...