30 Ocak 2013 Çarşamba

Yağ yakıcı lahana Çorbası

          İlk tarifime lahan çorbası diyetiyle tanınan lahana çorbasıyla başlamak istiyorum. Yağ yakıcı diyet olarak da bilinen bu diyete özgü çorbamız tahmin edilenin aksine çok lezzetli ya da ufak tefek eklemelerle lezzetli hale getirilebiliyor diyelim:)
          Diyetin nasıl uygulandığını merak edenler google'a "yağ yakıcı diyet" yazıp araştırabilirler. Dukan diyeti yapan arkadaşlar da sebze-protein günlerinde diyete yardımcı olmak için içebilirler. Sözü fazla uzatmadan çorbamızın tarifine geçiyoruz.



Mercimek çorbasına benzemiş değil mi?
Yağ yakıcı çorba tarifi: (dukan yapanlara ps için ideal)

yarım küçük lahana,

1 büyük soğan,

 1 domates(ben evde hazırlanmış konserve kullandım.)

1 yeşil biber,

1 kırmızı biber,

4 bardak et suyu/tavuk suyu/su,

 yarım demet maydanoz,


nane, kimyon,tuz




Hazırlanışı:

 Sebzeleri ayıklayıp yıkadıktan sonra hiç doğramadan düdüklü tencereye atın ve suyu ilave edin. düdüklüde 15 dk haşlayın baharatları ve tuzu ilave ettikten sonra bledırdan geçirip afiyetle için.
 Not: ben et suyu kullandım. ayrıca yazdan hazırladığım konserve domatesten koydum bu yüzden rengi bu kadar kırmızı oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...