31 Ocak 2013 Perşembe

Ev yapımı sucuk


             Hazır sucuklarda  jelatin, katkı maddeleri, hayvanın yenecek yenmeyecek her tür bölgesi olma ihtimali olduğundan kendi sucuğumu kendim yapıyorum. Diyete uygun yağsız bir sucuk elde etmiş oluyorum. yapılışı hiç de zor değil toplamda 3 saatinizi bile almaz. deneyenlere afiyet olsun:))

EV YAPIMI SUCUK
Malzemeler:
-1 kg. az yağlı dana eti
-10 gr.acı toz biber(yaklaşık 5 çay kaşığı)
-10 gr.tatlı toz biber
-5 gr.yeni bahar(yaklaşık 2.5 çay kaşığı)
-5 gr.karabiber
-20 gr.kimyon(yaklaşık 10 çay kaşığı)
-20 gr.sarmısak( iki baş)
-20 gr.tuz (yaklaşık 10 çay kaşığı
-1 metre kurutulmuş sucukluk bağırsak
sarımsak tuzla iyice dövülür sonra bütün baharatlar ve etle birlikte yaklaşık 10 dk iyice yoğrulur ve bir gece dinlenmek üzere bir kaba alınıp ağzı kapalı vaziyette buz dolabına konur. aktardan alacağımız kurutulmuş bağırsak bol sirkeli suya konup o da buzdolabına konur.
Ertesi gün bağırsak sudan çıkarılır ve kurulanır. dört eşit parçaya bölünüp bir ucundan kıyma konmaya başlanır. sabırla hava boşluğu kalmayacak şekilde doldurmalısınız. güzelce dolan bağırsak kendiliğinden kangal şeklini alacaktır. sonra iki ucunu da iple bağlayıp dışına tekrar sirke sürüp asla güneş almayan serin bir yere ip yardımıyla asılır. 1 hafta kadar kurutulur. arada bir tekrar sirke sürebilirsiniz. bir hafta sonra temiz bir beze sarıp dolaba alınır. ben 3 tanesini 1 hafta kuruduktan sonra derin dondurucuya attım ne olur ne olmaz diye. tadı harika oldu. ilk yoğurduğunuzda baharat fazla kaçmış gibi gelebilir ancak kuruyup sucuk halini alınca tam kıvamında oluyor. baharat belli bir miktarın altında olursa fermantasyon tam gerçekleşmez. verdiğim ölçüler tam sucuk ölçüleridir. Birçok kişiye test ettirdim onayladılar.

9 yorum:

  1. denizlerin dalgasiyim31 Ocak 2013 11:23

    eline saglik bende yaptim gecen sene cok güzel oldular

    YanıtlaSil
  2. bağırsak sarımsak ve tuzla dovulur demissniz ya bu işlemi yaptıktan sonra mi sirkeli suya koyacağız ben orasını anlayamadım :(

    YanıtlaSil
  3. Tuğçecim bağırsak değil sarımsak dövülüyor tuzla :)) bağırsak ayrıyeten sirkeye ıslanıyor. İlk aşamada bağlantılı değil.

    YanıtlaSil
  4. ayy ne safim ya ben o cumlenin devamı sandim :))

    YanıtlaSil
  5. yya sucugun bagirsak filan kullanilmadan baska turlu yapilma sansi yokmu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Streç filme sarıp dondurucuya atanlar var ama tadı sucuktan çok köfteye benzer. Bağırsak koruyucu kalkan oluşturup etin bozulmadan fermante olmasını sağlıyor.

      Sil
  6. Bağırsak nerde aktarda mı satılıyor kasapta mı? Bagirsagin güvenilir olduğunu nasıl anlarsın?

    YanıtlaSil
  7. Aktardan kurutulmuş bağırsak satılıyor. Zaten tertemiz bir görüntüsü oluyor. Yine de sirkeye yatiriyoruz. Sirke ciddi bir mikrop öldürücüdür.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...